Professionel fotograf
Erhverv og privat.
Enkelt. Hurtigt. Billig.

Alt i billeder og video.

Case: Sælg mere i din webshop med professionelle billeder

  • AuthorMorten Henriksen
  • Date 20 januar 2020
  • CategoryIkke kategoriseret

Denne artikel giver dig vores konklusion af hvordan du bør tænke billeder på en aktiv rolle, når du sælger produkter på eksempelvis en webshop eller ligende – Læsetid: 3 min.

I rigtig mange år har vi hjulpet små og mellemstore virksomheder med at sælge mere i form af billeder – både når det gælder billeder til reklamer, tryksager, kataloger, webshops og meget meget mere. Men over den sidste årrække har vi fået ekstra mange flere webshops der gerne vil skille sig ud fra mængden – og ikke kun nøjes med de billeder som producenter leverer. For ofte er webshops nødsaget til at bruge de billeder som producenten har taget – og disse er ofte i en så ringe kvalitet, at de ikke efterlever de krav og ønsker som kunderne i dag ønsker: gode billeder, hvor man kan se produktet – men ikke mindst se sig selv bruge produktet. Sidstnævnte har vi fundet ud er ekstremt vigtigt – hvis du vil skabe ekstra værdi for dine kunder.

CASE: LaslityWebshop der sælger bambustøj, bambusstrømper og Bambus t-shirt

Martin, der til daglig ejer og driver webshoppen Laslity, og sælger alverdens slags tøj, primært i bambus, henvende sig til os for et par måneder siden, han ville gerne have sin webshop til at se federe og mere unik ud. For Martin var det vigtigt at skille sig ud fra konkurrenterne der også solgte tøj, t-shirts og strømper i bambus. For som så mange andre webshops også bemærker er konkurrencen benhård, og branchen for bambustøj er ikke mindre. Ofte har webshops de samme tekster, billeder og ofte samme priser – så hvorfor skulle kunderne vælge netop dig, frem for den store og måske mere kendte webshop?

Vi tilbød at hjælpe Martin med at tage nogle helt unikke billeder af hans produkter, for de billederne han havde var taget af producenten af tøjet, og var mildest talt ikke særlig fede. Martin takkede ja til vores tilbud – og på baggrund af arbejdet med Martin og Laslity, er der flere ting at konkludere:

  • Ha’ rigeligt med billeder at dine produkter – du kan næsten ikke have for mange
  • Kunderne vil gerne se produktet som et “produktbillede” – men også gerne i brug i naturlige omgivelser
  • Produktet sælger ikke alene: Det er lige så meget situationen de er i der sælger; til fest, i køkkenet, i gode venners omgivelser – så ha’ billeder af det
  • Husk du ikke altid sælger produkter – men funktionalitet, design og brugen af dem – vis det!
  • Sælger du eksempelvis tøj, som Martin, så vis tøjet på et menneske – ikke bare på en flad baggrund

“Vi er forsat en lille spiller når det kommer til bambustøj, og der er mange store konkurrenter inden for bambussokker, bambus t-shirts osv. Derfor er det også vigtigt for os at skille os ud fra mængden; og det klart nemmest er at vise det med kvalitetsbilleder – og her har samarbejdet med Morten og hans folk uden tvivl skabt en forskel for os, og vores kunder.”

Konklusion:
Driver du en hvilken som helst butik, webshop eller lignende der sælger produkter, så husk løbende at se både dine tekster og billeder igennem – kunne de måske trænge til en overhaling? Hvordan sælges dine produkter bedst? På en hvid baggrund, eller i de situationer hvor produktet egentlig bliver brugt? Måske du burde teste hvad der virker bedst for dig og dine produkter? Ud fra vores arbejde med Martin, der sælger bambustøj, må det konkluderes at en hvid baggrund ikke altid solgte bedst – men billeder, hvor levende mennesker brugte og havde det godt i hans tøj. Måske du burde prøve det samme?

Nedenfor er et lille udsnit af de billeder vi har taget for Martin, her primært af bambussokkerne. Vi er glade for samarbejdet med Laslity – og står du og mangler noget tøj i Bambus, så kan vi absolut anbefale at du kigger forbi Martins hjemmeside – eller besøger deres butik i det centrale Aalborg.

Artiklen er hverken betalt eller sponsoreret af Laslity, men udelukkende vores gode råd til hvordan vi mener billeder kan sælge bedre på en webshop. Laslity er kunde hos MortenHH.